AnasayfaArtvin'den HaberlerARTVİN VARYANT YOL TARİH Mİ OLUYOR?

ARTVİN VARYANT YOL TARİH Mİ OLUYOR?

ARTVİN VARYANT YOL TARİH Mİ OLUYOR?

Deriner Barajı Gövde Hizasından Bir Tünel İle Varyant Yol Eziyetine Son Verilmesi İçin Çalışma Başlatıldı

Hayati Akbaş

ARTVİN-Artvin’e Deriner Barajı ve HES İnşaatı için geçici olarak yapılan daha sonra kalıcı yol olarak kalan Varyant Yolu tarih yapacak yeni bir proje başlıyor. Henüz proje kapsamında olan ancak 2017 yılı içerisinde yatırım programına aldırılmaya çalışılan yaklaşık 7 kilometrelik bir tünel ile Varyant Yolun iptal edilerek daha alt kotlardan geçiş sağlanması planlanıyor. AK Parti Milletvekili Dr. İsrafil Kışla, Karayolları Bölge Müdürlüğü ve Artvin İl Özel İdaresi arasında yapılan görüşmeler sonucunda ortaya çıkan yeni proje Artvin-Şavşat-Ardahan, Artvin-Ardanuç-Ardahan yolunu önemli oranda kısaltacak.

Artvin’e 2.Cankurtaran Tüneli Planlanıyor

Artvin ulaşım anlamında büyük sorunlar yaşayan bir kent. Özellikle Çoruh Nehri üzerine yapılan barajlarla birlikte mevcut karayollarının önemli bir miktarını yenilemek zorunda kalan ilimizde hiç kuşku yok ki en önemli sorun Hopa Dağı güzergâhında kış aylarında yaşanan ulaşım sorunudur. Bu sorunu 5.250 Metrelik tünel ile aşmaya çalışan ilimizde bir başka önemli sorunda Deriner Barajı ve HES inşaatı nedeniyle Artvin-Şavşat-Ardanuç-Ardahan güzergâhının ulaşımını sağlayan varyant yolun geçici yol olarak kalması oldu. Bir dönem Artvin-Yusufeli-Erzurum güzergâhının da ulaşımını sağlayan ancak bu güzergâha yapılan yeni yol ile sadece Şavşat-Ardanuç ve Ardahan güzergâhları için kullanılan varyant yol adeta Artvin’in ikinci Hopa Dağı durumuna geldi. Yaklaşık 600 kotlarından yapılmak zorunda kalan bu yolda yaz aylarında zaman zaman sis nedeniyle, kış aylarında ise kar ve tipi nedeniyle ulaşım sıkıntısı yaşanıyor. Kot yüksekliği nedeniyle 11-12 kilometre ile aşılabilecek güzergâh 20 kilometrelik bir mesafe ile aşılırken varyant yol gerek mesafe açısından gerekse de zaman açısından kayıplara yol açıyor.

Artvin halkına Deriner Barajı yapılırken geçici olarak yol sorununu çözmek amaçlı yapıldığı söylenen ancak daha sonra yeni yapılacak yolların maliyetli olabileceğinden dolayı kalıcı yol olarak kalmasına karar verilen varyant yol Artvin halkının en büyük şikayeti durumundaydı. Bu duruma parmak basan AK Parti Milletvekili Dr. İsrafil Kışla, yaklaşık 2 yıl önce girişimlerde bulunarak Deriner Barajı gölü üzerine bir adet asma köprü kurularak Artvin-Yusufeli-Erzurum karayoluna bağlantı yapılması için Ulaştırma Bakanlığı nezdinde çalışmalar gerçekleştirmişti. Tam da bu projenin yatırım programına alınması için uğraş verilirken AK Parti Milletvekili Dr. İsrafil Kışla’nın Artvin’de Karayolları Bölge Müdürlüğü ile İl Özel İdaresi Genel Sekreterliği yetkilileri ile ulaşım sorununu masaya yatırdığı mini toplantıda çok daha pratik bir yöntem ortaya çıktı. Yapılacak asma köprünün maliyeti, köprünün bakım onarım maliyetleri ve köprüye giriş çıkış yollarının maliyetleri ile birlikte Artvin’e bu derece büyük bir ödeneğin kısa sürede ayrılamayacağı gerçekleri masaya yatırıldı ve bu köprüden vazgeçilerek yaklaşık 7 kilometrelik bir tünel ve tünele giriş çıkış yolları ile birlikte daha alt kotlardan yeni bir yol planlanmasının daha ivedi ve maliyeti düşük bir çözüm bulunması alternatifi üzerine çalışma yapılmasına karar verildi. Gerek İl Özel İdaresi gerekse de Karayolları Bölge Müdürlüğü yaklaşık 2 ay öncesinde başlattıkları çalışmaları belli bir noktaya getirdiler ve projenin detaylarını ortaya koymaya başladılar. Artvin’i Varyant Yoldan kurtaracak çözüm olarak yaklaşık 7 kilometrelik bir tünel ile Deriner Barajı gövde hizasından geçmek ve tünele paralel yapılacak yollar ile daha sağlıklı bir yol yapmaya karar verildi. Projenin detayları ve yeni yapılacak olan tünelin güzergâhının nereden geçeceğine ilişkin Artvin Valisi Ömer Doğanay’ın başkanlığında önümüzdeki günlerde gerçekleştirilecek toplantılar ve planlanan güzergâhta yapılacak çalışmalar ile belirlenecek. Düşünülen bu proje onaylanır ise Artvin’e Cankurtaran Tüneli’nden daha uzun bir tünel daha yapılarak bir önemli ulaşım sorununu daha tünel ile çözülmüş olacak.

Ulaştırma Bakanlığı ile Karayolları Genel Müdürlüğü Projeye Nasıl Bakıyor?

Bu projenin önündeki şimdilik tek engelin Ulaştırma ve Denizcilik Bakanlığı ile Karayolları Genel Müdürlüğü’nün projeye bakışı görünüyor. Daha önce asma köprü projesine olumlu bakan Bakanlık ve Genel Müdürlüğün asma köprü maliyetinden ziyade daha az maliyeti olan tünel ve yol yapımına daha olumlu bakması bekleniyor. Her iki kurum ile görüşmelerde bulunan AK Parti Milletvekili Dr. İsrafil Kışla, bakışın olumlu olacağına yönelik kanaatleri aldıktan sonra projenin biran önce hazırlanması için çalışmalara hız verdirtti. Birkaç gün içerisinde tünelin yapılacağı yer, tünele giriş ve çıkış yollarının nereden yapılacağına ilişkin planlamaların masaya yatırılacağı toplantının gerçekleştirileceği ve bu toplantının ardından da Karayolları Bölge Müdürlüğü teknik ekibi tarafından tünel ve yollara ilişkin proje hazırlanma çalışmalarının başlayacağı bilgisine ulaşıldı.

AK Parti Milletvekili Kışla Haberi Doğruladı

Konuyla ilgili haberimizi doğrulatmak için AK Parti Artvin Milletvekili Dr. İsrafil Kışla ile görüşürken, Milletvekili Kışla ’da yaşanan gelişmeleri doğrularken, çalışmaların bir noktaya gelmesinin ardından da kamuoyuna açıklamalarda bulunulacağını ifade etti. Artvin halkının en önemli talebinin Varyant Yolu kaldıracak ve daha alt güzergâhlardan yeni bir yol ve tünel yaparak daha kısa mesafe ve sağlıklı bir yola kavuşturmak için uzunca bir süredir çalışmalarda bulunduğunu anlatan Vekil Kışla, bu güzergâhın daha alt kotlardan bir tünel ile geçiş ve bu tünele direk giriş çıkış yolları ile daha az virajlı bir yol ile geçme fikrinin Karayollarınca da kabul gördüğünü söyledi. Konu üzerine çalıştıklarını ve kısa sürede kamuoyuna müjdeli açıklamaları yapmayı hedeflediklerini söyleyen Kışla, Artvin halkının memnun olacağı bir çözüm ile Artvin halkının karşısına çıkacaklarını ifade etti.

İşte Projenin Detayları

Artvin halkını çok yakından ilgilendiren ve varyant yol sıkıntısından bu ili kurtaracak olan projenin fikir babalığını yapan İl Özel İdaresi’ndeki kaynaklarımızdan düşünülen projenin detayları hakkında bilgi edindik. Edindiğimiz bilgiye göre Artvin-Şavşat-Ardanuç varyant yol güzergâhının ilk virajından düz bir güzergâh ile ERG 1 olarak adlandırılan güzergâhtan gövdeye bir kilometre kala tünele girilmesi, yaklaşık 7.500 metrelik bir tünel ile baraj gövdesini aşarak yine tünel çıkışından düz bir yol ile yeni Berta Köprüsüne ulaşılması planlanıyor. Yeni yolun yaklaşık 12 kilometre ve daha virajsız bir yol yapılması düşünülürken, projenin 2017 yılı sonunda yatırım programına alınması ve 2018 yılında da projenin ihalesinin gerçekleştirilmesi hedefleniyor.

Artvin halkına verilen bu müjdeli haber ile birlikte Artvin’e ikinci bir Cankurtaran Tüneli yapılmasının planlandığı heyecan yaratırken, yapılacak çalışmaların biran önce sonuçlanması ve projenin biran önce hayata geçirilmesi bekleniyor.