AnasayfaArtvin'den HaberlerARTVİN’DE 112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ HİZMET BİNASINDA SONA GELİNDİ

ARTVİN’DE 112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ HİZMET BİNASINDA SONA GELİNDİ

ARTVİN’DE 112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ HİZMET BİNASINDA SONA GELİNDİ

 

VALİ DOĞANAY, YAPIMI DEVAM EDEN 112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ HİZMET BİNASINDA İNCELEMELERDE BULUNDU

Hayati Akbaş

ARTVİN-Artvin Valisi Ömer Doğanay,  inşaatı devam eden 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü Hizmet Binası ile karayolları asfalt şantiyesinde incelemelerde bulundu.

İncelemeye Özel İdare Genel Sekreteri Orhan Yazıcı ve 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Şenol Çiftçioğlu da eşlik etti.

Vali Doğanay, Artvin Erzurum karayolunun 1. kilometresinde,  Merkez Salkımlı Köyünde inşaatı devam eden hizmet binasında bir süre incelemelerde bulunarak 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Şenol Çiftçioğlu’ndan bilgi aldı.

Çiftçioğlu,  Artvin Valiliği bünyesinde 7/24 saat esasına göre hizmet verecek olan 112 Acil Çağrı Merkezi hizmet binasında çalışmaların aralıksız devam ettiğini belirterek,  “KDV Hariç 6.480.000,00 TL’ye ihale edilen 112 Acil Çağrı Merkezi Hizmet binası parsel alanı 7.276m2 inşaat alanı 5.056,55m2 olmak üzere bodrumla beraber dört kattan oluşmakta olup 4.400m2 kapalı alana sahiptir. Temmuz ayı içerisinde inşaatın bitmesi planlanmaktadır. Bugün itibarıyla hizmet binasında yüzde 80 fiziki gerçekleşme sağlandı” dedi.

-Acil telefon numaraları 112 altında toplanıyor

Ülkemizde farklı acil çağrı durumları için (yangın, sağlık, güvenlik-asayiş) hâlihazırda farklı hizmet numaraları (110, 112, 155, 156 vb.) kullanılmaktadır. Birden fazla olan acil çağrı numaralarının, Avrupa ülkelerinde olduğu gibi tek numara (112) altında toplanması için 112 Acil Çağrı Merkezleri Projesi İçişleri Bakanlığımız koordinesinde yürütülmektedir.

Büyükşehir belediyesi bulunan illerde yatırım izleme ve koordinasyon başkanlığı, diğer illerde ise valilikler bünyesinde, il mülki sınırlarını kapsayacak şekilde, ilgili kamu kurum ve kuruluşlarının görev alanlarına giren her türlü acil çağrının karşılanması, sevk ve koordine edilmesi amacıyla 112 Acil Çağrı Merkezi müdürlükleri kurulmuştur.

112 Acil Çağrı Numarasının Özellikleri

  • Ücretsiz olacak,
  • 7/24 esasına göre her zaman kullanıma hazır olacak,
  • Telefonlar görüşmelere kapalı olsa dahi aramalara açık tutulacak,
  • Arayan kişinin isim-adres-konum bilgileri çağrı ile birlikte görüntülenecektir,
  • Engelliler tarafından kullanılabilmesi için gerekli teknik düzenlemeler yapılmaktadır.
  • Kişisel verilerin gizliliği ve kişisel mahremiyet koruma altına alınacak,
  • Kişisel bilgilerini vermek istemeyen abonelerin de isim-adres-konum bilgileri yer alacak,
  • Turistlerin faydalanabilmesi için özellikle turizm bölgelerinde ikinci-üçüncü dil bilen personel görevlendirilecek,
  • Kötü amaçlı aramalara cezai müeyyide uygulanacak,
  • Lüzumsuz çağrı yapan abonelerin kayıtları belli bir süre tutulacak.